DIY omgedoopt tot Homing
 
Van 27 tot en met 29 september in Kortrijk
DIY in Kortrijk, de internationale vakbeurs voor doe-het-zelf, home improvement en tuin heet voortaan Homing. Deze naam sluit volgens de organisatie beter aan bij de evolutie van de markt: de véél ruimere dimensie van het klusgebeuren, of de Amerikaanse term 'home improvement'. Homing wordt gehouden van zondag 27 tot en met dinsdag 29 september in de Expo in Kortrijk.
 
Ruim 200 leveranciers presenteren alle producten voor home improvement in de ruime zin van het woord: decoratie, elektriciteit, gereedschap, hout & bouw, ijzerwaren, sanitair, tuin en huishoud. Huishoud werd dit jaar als 8e productgroep toegevoegd, hierdoor is én blijft Homing een perfecte afspiegeling van het aanbod in een doe-het-zelfzaak.
DIY heeft een stevige reputatie opgebouwd als inkoopbeurs. Ook onder de naam Homing wordt deze lijn doorgetrokken en blijft de beurs enkel toegankelijk voor verantwoordelijken uit de retail: de grootdistributie, winkelketens en zelfstandige verkooppunten. Concreet betekent dit doe-het-zelf- & ijzerwarenzaken, houten bouwmaterialenhandels, decoratiewinkels en tuincentra.

Stars in the Box
De noviteitenwedstrijd Stars in the Box groeide de laatste jaren uit tot een zeer succesvol concept. Het toont retailers in één oogopslag de nieuwe producten waarmee zij volgend jaar kunnen scoren. Op Homing wordt dit concept nog verder uitgebouwd. Opmerkelijke nieuwigheden krijgen meer dan ooit een centrale plaats op de beurs. Naast nieuwe producten wordt ook extra aandacht besteed aan eco-producten, met een eigen award. Bezoekers kunnen op de noviteitenstand op de beurs bovendien meestemmen voor de verkiezing van hét sterproduct van Homing 2009. Op maandag 28 september worden de beste noviteiten bekroond: er zijn uiteindelijk 4 awards: de award van de vakjury, de persjury, de green award en de award van de consumentenpers.
In samenwerking met Rtail Dynamics heeft Homing ook opnieuw twee sprekers kunnen aantrekken voor de traditioneel geworden ontbijtseminaries. Guillaume Van de Stighelen overtuigt retailers en fabrikanten om van hun merk een held te maken. De tweede spreker is Pierre Royer van de Franse bouwmarktketen Castorama.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2009 - augustus | Pagina(s) 6
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken