'Naast noviteiten aandacht voor ons ontzorgingsconcept'
 
Marc Smulders over Art of Kitchens tijdens Küchenmeile:
Twee jaar geleden werd tijdens de Küchenmeile in Kirchlengern voor het eerst de presentatie Art of Kitchens gehouden. Dit evenement van Probewa en enkele van haar belangrijke partners werd een groot succes, zodat dit jaar de derde editie daarvan gepland is. 'Dit jaar komen niet alleen de noviteiten, maar ook ons totale ontzorgingsconcept in de schijnwerpers te staan', belooft Marc Smulders.
 
?De afgelopen twee jaar werd er een volledig nieuwe presentatie opgebouwd; en dat zal dit jaar -op twee of drie keukens na- ook weer het geval zijn?, kijkt Marc Smulders vooruit. ?De bezoekers zullen compleet, op die totaal duizend tot 1.500 vierkante meter, nieuwe keukenopstellingen te zien krijgen; en ook op apparatuurgebied zullen er primeurs zijn die dit jaar niet bij de leveranciers zelf te zien zijn.?
De deelnemende merken zijn dit jaar op keukengebied de merken uit het Probewa programma: Pönnighaus, Mereno, Bontempi, Nueva Cocina, en het Profi Compact concept voor de projectenmarkt van Hobby Küchen. Van de apparatenleveranciers zijn aanwezig: Electrolux Home Products met haar merken AEG, Zanussi en Electrolux; en ATAG Nederland met haar merken ATAG, Etna en Pelgrim. Op gebied van werkbladen en spoelbakken zijn opnieuw Arte, Cosentino en Stala aanwezig. Multiblad beëindigde haar activiteiten na de grote brand en ontbreekt dus vanzelfsprekend dit jaar. ?Maar daarvoor in de plaats is Dekker Zevenhuizen dit jaar aanwezig, als totaalleverancier met onder andere HPL werkbladen en accessoires.?

Keukennoviteiten
Pönnighaus komt dit jaar met een aantal nieuwe fronten en indelingen; zo is het greeploze programma uitgebreid en kregen fronten nieuwe structuren. Daarnaast zijn een aantal innovaties van Blum toegepast. Nueva Cocina komt met een 22 mm dik front en een bijzonder geprofileerd systeem; aan beide kanten zijdeglas gelakt. Eye-catchers zijn de fronten met beton-look, die prima passen bij werkbladen in dezelfde trend. De Nueva Cocina kasten kunnen worden voorzien van de Sensotronic systemen van Grass. Profi Compact komt met een uitbreiding voor het lagere segment, maar wel voorzien van Blum systemen. Marc Smulders: ?Er is momenteel behoorlijke vraag naar Profi Compact producten in ons land, aangezien het een totaalconcept is voor de projectenmarkt.?
Mereno, dat zich richt op het hoge segment, komt eveneens met nieuwe fronten en nieuwe modellen en zal net zo groots uitpakken als afgelopen jaar, zowel in klassiek massief als in gelakt. ?Het komt met een veel grootser concept naar buiten, inclusief een echte primeur voor keukenland.?
Bontempi komt naar Kirchlengern met twee fronten die vorig jaar in Milaan al als ?voorbode? in Milaan zijn gebracht. Die twee, Alpha en Opera, worden nu daadwerkelijk op de markt gebracht, in kunststof en gelakt en met of zonder grepen.

Investeringen
Hebben de producenten momenteel nog de middelen om innovaties te introduceren? is een vraag die velen stellen aan de vooravond van de huisbeurzen. ?Wanneer je als enkele presentatie op een locatie nieuwe producten wilt presenteren, moet je al heel wat middelen hebben?, bevestigt Marc Smulders. ?Maar het voordeel van een gezamenlijke presentatie, zoals bij ons in Kirchlengern is, dat dan kosten kunnen worden gedeeld, terwijl iedere leverancier toch al zijn nieuwe producten kan tonen. Alles bij elkaar levert dat ook dit jaar, onder één dak, heel veel noviteiten op.? Want naast nieuwe keukenmodellen worden er ook nieuwe apparaten, spoelbakken, werkbladen en achterwanden gepresenteerd.

Totaalontzorging
?We zetten de bezoekers aan het denken met nieuwe ideeën voor producten, presentatiemogelijkheden en een up-to-date showroominrichting. Want uiteindelijk willen we niet alleen zo?n 30 opstellingen laten zien, maar tevens ons hele concept voor de keukenondernemers presenteren?, aldus Marc Smulders. ?We hebben dan ook een gedeelte van de showroom gereserveerd voor informatie over ons concept, Art of Kitchens. We hebben de afgelopen twee jaar laten zien wat we als deelnemers aan het concept kunnen brengen op productniveau. Het totaalconcept omvat echter veel meer. Uiteindelijk zou je als keukendetaillist je hele back office kunnen wegsnijden, om je volledig te richten op de verkoop. Daaraan blijkt inderdaad bij ondernemers, ook bij grote zelfstandigen, behoefte te bestaan. De een zal kiezen voor een deel van het concept en anderen voor het totaalconcept. Dat laatste moet natuurlijk groeien, want je hebt als keukenondernemer niet direct je hele showroom leeg verkocht om hem opnieuw te kunnen inrichten. Ons uiteindelijke doel is totaalontzorging van onze afnemers: meehelpen bij het inrichten van de showroom, het uitwerken van de orders, een extra controle -en desgewenst inmeten en monteren- van een keuken, het herinrichten van de showroom, inclusief wandenplannen, looproutes en het verzorgen van de opbouw. Maar ook het helpen van de ondernemer om financieringen bij een bank los te krijgen en het helpen schrijven van een ondernemersplan.? Er zijn momenteel zo?n tachtig keukenondernemers die op een of andere manier al met Art of Kitchens in zee zijn gegaan.

Noodzaak
?De Nederlandse Küchenmeile-bezoekers kunnen eigenlijk niet om Kirchlengern heen, omdat we daar dit jaar echt vernieuwende dingen presenteren?, laat Marc Smulders weten. ?De showroom is volledig nieuw ingericht met producten en concepten waarmee je je als ondernemer kunt onderscheiden. Onze relaties geven ook aan: we moeten dit jaar zeker naar de Küchenmeile, want we zien de noodzaak van veranderen in. Ik verwacht ook dit jaar weer een massale opkomst in Duitsland vanuit Nederland. Het is momenteel zeker niet de tijd om stil te zitten en af te wachten.?
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2009 - augustus | Pagina(s) 48,49,51
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken