Meer woningdecoratie bij Karwei
 
Half oktober introduceerde Karwei een totaal vernieuwd winkelconcept met een andere 'look and feel'. Anders traditionele bouwmarkten krijgt Karwei het grootste assortiment kwaliteitsvloeren, design verlichting,dan raam- en wanddecoratie. Bovendien heeft de winkelketen het assortiment op elkaar afgestemd en bij elkaar geplaatst, zodat klanten eenvoudig artikelen met elkaar kunnen combineren.
 
Karwei wordt hiermee veel meer een specialist in woningdecoratie dan een traditionele bouwmarkt. Ook het prijsniveau is spraakmakend, klanten zijn bij Karwei veel minder kwijt dan bij traditionele woonspeciaalzaken. Karwei laat met de eerste nieuwe winkel in Uden zien hoe het bedrijf de toekomst ziet: klanten via de winkel, de website, social media en evenementen helpen bij de inrichting van hun woning.
 
Een stap verder
Klussers kunnen al sinds enige jaren bij Karwei terecht voor gordijnen, vloeren en behang. Maar nu gaat Karwei een stap verder. Waar consumenten normaal gesproken naar woninginrichters gaan voor visgraatparket, designlampen en luxe gordijnen, kunnen zij straks ook terecht bij Karwei. Mensen die hun woning willen inrichten hoeven straks niet meer verschillende winkels te bezoeken én zijn bovendien een stuk goedkoper uit. Karwei wil de eerste keuze zijn op het gebied van vloeren, verlichting, wanden en raam. Een ander groot verschil met de woninginrichters is dat Karwei ook de benodigde bouwmaterialen in huis heeft, waardoor klanten niet nog eens naar een bouwmarkt moeten voordat zij aan de slag kunnen. Karwei verwacht hierdoor veel nieuwe klanten te trekken, onder wie nog meer vrouwelijke klussers.
 
Met Karwei je woonkamer inrichten
Volgens directeur van Karwei Machiel van der Sluis loopt het bedrijf met het het nieuwe concept vooruit op de ontwikkelingen. “De afbakening in de detailhandel is al langer aan het verdwijnen en deze verandering is daar een voorbeeld van,’’ aldus Van der Sluis. “Met dit concept onderscheiden wij ons heel duidelijk op de doe-het-zelf-markt. We hebben bij Karwei bewezen dat we verstand hebben van stijl. Daarom positioneert Karwei zich meer en meer als de winkel voor klussen én inrichten. Ook laten wij zien dat wij de vrouw achter de klusser begrijpen. Deze stap is een teken dat wij er als onderneming goed voorstaan. In een tijd dat het retaillandschap onder druk staat kunnen wij juist investeren.’’
 


 
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2016 - oktober | Pagina(s) 4
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken