“Klantgerichtheid is verwarrend eenvoudig”
Klantenfluisteraar Jan van Setten
Bestaat er zoiets als hét recept voor klantvriendelijkheid? Eén ding is zeker: als ondernemer kun je niet om je klanten heen. Klanten vormen het waardevolste ‘bezit’ van je bedrijf, dus of je iemand nou aardig vindt of ronduit vervelend, je kunt er maar beter voor zorgen dat je vat krijgt op hun gedrag. Hoe? Daarover spraken we met ‘klantenfluisteraar’ Jan van Setten, die graag wat heilige huisjes omver schopt. En vooral stelt: “Klantgerichtheid is in feite verwarrend eenvoudig.” Bestaat er zoiets als hét recept voor klantvriendelijkheid? Eén ding is zeker: als ondernemer kun...
Analyse klantsegmentatie per retailkanaal
De badkamerbranche staat voor grote uitdagingen: veranderende consumentenvoorkeuren, toenemende concurrentie en een diversiteit aan aankoopkanalen. Een...
100 jaar EK Retail
EK Retail, de Europese retailorganisatie waar het voormalige Euretco deel van uitmaakt, bestaat in 2025 honderd jaar. De eigenaar van winkelformules als HUBO,...
Ondernemen is vooruitzien
Van het vertrouwde en kleinschalige winkeltje om de hoek tot het snelgroeiende internationale online platform. De non-food detailhandel is veelzijdig. Richting...
Loods 5 viert 25ste verjaardag
De winkels zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het Nederlandse interieurlandschap. Vijfentwintig jaar geleden, om precies te zijn op 15 december 1999,...
Comafin en Adwise genomineerden Dutch Search Awards 2024
Your Digital Brain en de Comafin Groep BV zijn met trots genomineerd voor de prestigieuze Dutch Search Awards 2024 in de categorie Beste SEO lokale campagne....
Praxis Populairste App
De Praxis App is tijdens de Website van het Jaar-verkiezing uitgeroepen tot Populairste App in de categorie E-commerce & Retail. Bijna een half miljoen...
Willen in plaats van moeten…
“Ik weet echt niet hoe ik deze medewerker beter gemotiveerd kan krijgen Olga. Sommige dingen moeten gewoon gebeuren he? Ook dingen die niet altijd even leuk...
De STS• Awards 2025
Vakblad STS• (her)introduceert de jaarlijkse Awards uitreiking. Waar we in het verleden altijd de keukenondernemer van het jaar verkozen, gaan we vanaf 2025...
Economie groeit in derde kwartaal
Uit de eerste berekening van het CBS, gebaseerd op de huidige beschikbare gegevens, blijkt dat het bruto binnenlands product (bbp) in het derde kwartaal van...
De beste klusser van Nederland
Hornbach is weer op zoek naar ‘De Beste Klusser van Nederland 2024’. Heel klussend Nederland kreeg de kans om mee te strijden voor eeuwige roem en de...
Woonwinkels scoren slecht op ‘beste service’
Woonwinkels scoren van alle subbranches binnen de woonbranche het slechtst op de waardestrategie ‘beste service’. Hubo heeft de hoogste score van alle...
Een luisterend oor
Ondernemers helpen met het bieden van passende financieringsoplossingen blijft een mooie activiteit. Wat mij opvalt is dat ondernemers in alle gradaties alleen...
Robot in plaats van medewerkers?
De arbeidsmarkt wordt steeds krapper, de vergrijzing neemt toe en de consumentenvraag blijft veranderen. Retailers moeten ervoor zorgen dat hun...
Vakmanschap wordt steeds meer gewaardeerd
Wat speelt er zoal in de bouwmarktwereld en wat maakt HUBO onderscheidend? KWM• sprak erover met Miriam de Bruin, algemeen manager HUBO. De sleutelwoorden die...
Nieuwe winkel Thuisin De Bongerd
Per 1 oktober heeft Meubelpark De Bongerd zich aangesloten bij de Thuisin formule. Door de samenwerking met de landelijke woonformule, zet het meubelpark in op...
Minder faillisementen en lichte omzetgroei
De Nederlandse detailhandel heeft in augustus 2024 een omzetstijging van 1,8 procent gerealiseerd vergeleken met dezelfde periode in 2023, meldt het CBS. Deze...
Verduurzamen (te) ingewikkeld volgens huiseigenaren
Driekwart van de huizenbezitters met verbouw- en nieuwbouwplannen vindt het ingewikkeld om goede keuzes te maken in het verduurzamen van hun huis. Ruim 85% kan...
Heropening I-KOOK Almere
Onlangs heropende I-KOOK Almere feestelijk haar volledig vernieuwde keukenwinkel, waarbij oud Ajax-voetballer Pim van Dord het symbolische lint doorknipte....
Wat zoekt de consument bij badkamerproducten
Over de afgelopen vijf jaar zien we duidelijke verschuivingen in de eisen die consumenten stellen aan nieuwe badkamerproducten en -accessoires. Eén van de...
Detailhandel ziet omzet bijna 3 procent stijgen in juli
In juli 2024 zag de detailhandel een omzetstijging van 2,6 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2023, volgens cijfers van het CBS. Het verkoopvolume nam...
Nieuwe winkel Thuisin Elburg
Thuis By in Elburg heeft zich aangesloten bij woonformule Thuisin en gaat verder onder de naam Thuisin Elburg. De winkel, die bekendstaat om zijn uitgebreide...
Trends en veranderingen in prioriteiten voor de badkamer
De afgelopen vijf jaar zijn er significante verschuivingen zichtbaar in de voorkeuren van consumenten wat betreft de aanschaf van badkamerproducten. Een blik op...
Fusion retail
De dynamische retailsector heeft in de afgelopen vijf jaar evenveel disruptie ervaren als in de twintig jaar ervoor. Elke belangrijke stakeholder (klanten,...
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
In het onlangs gehouden grootschalige consumentenonderzoek van Qudata naar de customer journey van de koper van badkamers en badkamerproducten, wordt onder...
| 1 | 2 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?