Qudata retailers (1) Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000 kopers ondervraagd. Onderdeel van dit onderzoek zijn vragen over waar en waarom men producten koopt. In dit artikel wordt gekeken hoe deze patronen zich de afgelopen vijf jaar hebben ontwikkeld. Lees verder ... |
Bekendheid winkels badkamermarkt De speciaalzaak is de belangrijkste verkoper In de onderzoeken van Qudata naar de badkamermarkt wordt gekeken waar de consument zijn badkamer of badkamerproducten koopt. Daarbij wordt gevraagd welke ketens men kent, zowel spontaan als geholpen. In dit artikel een analyse van hoe de naamsbekendheid van de verschillende spelers zich ontwikkelt. Lees verder ... |
Badkamerprogramma Duravit No.1 Het complete badkamerprogramma Duravit No.1 overtuigt met een compact, overzichtelijk en omvangrijk productprogramma: van kranen tot keramiek en van badkamermeubels tot ligbaden. “Het biedt 100 procen... Lees verder ... |
Customer journey badkamerconsumenten 1: Corona reden voor upgrading badkamer Het lijkt erop, dat de consument de lock-down vanwege corona heeft gebruikt om ook zijn badkamer eens flink onder handen te nemen. De gemiddelde leeftijd van het vervangen product steeg, er werd vaker vervangen vanwege ‘verouderde techniek’ en er werden meer soorten producten gekocht dan in voorgaande jaren. Lees verder ... |
Qudata consumentenonderzoek badkamers deel 3 Waar koopt de consument badkamers en -producten en waarom In de vorige delen van dit drieluik hebben we gekeken naar wat en waar de consument zijn badkamerproducten koopt. Op deze pagina’s gaan we kijken waarom de klant juist in die winkel(s) zijn spullen heeft gekocht. Lees verder ... |
Onderzoek Qudata naar badkamermarkt Speciaalzaak grootst, aandeel bouwmarkt dalend Uit een recent Qudata-onderzoek naar de verkoop van badkamers en -producten blijkt, dat de rol van de speciaalzaak met een marktaandeel (in aantallen) onverminderd het belangrijkst is met 42 procent. Het marktaandeel van de bouwmarkten daalt heel geleidelijk over de afgelopen jaren naar 34 procent. Het aandeel van de woonmarkten (voornamelijk Ikea) blijft met rond 16 procent over de jaren ongeveer gelijk. Lees verder ... |
Verduurzamen nog geen prioriteit Badkamer en keuken populairste klusproject De badkamer of keuken verbouwen zijn met beide 47 procent de populairste klusprojecten bij een verbouwing thuis. Gevolgd door de aanleg van de tuin en terras. Vervangen van ramen of deuren en moderniseren van de woning volgen met respectievelijk 31 procent. Lees verder ... |
Consumentenonderzoek geeft inzicht Leeftijd bepaalt keuze bij aanschaf badkamer Consumenten die wat ouder zijn, stellen andere eisen bij de aankoop van badkamers dan jongeren. Zo vinden zij comfort en veiligheid belangrijk. De groep van 41 tot en met 55 jaar vernieuwt badkamers vaker helemaal. Jonge consumenten willen nieuwe producten, omdat ze vaker verhuizen en dan opnieuw gaan inrichten. Lees verder ... |
Geberit Bambini gemoderniseerd Geberit heeft haar badkamerserie Bambini (voorheen de serie 300 kids) gemoderniseerd met nieuwe wc’s, speel- en waslandschappen, bedieningsplaten, Geberit Duofix elementen voor wc’s, Geberit GIS sets ... Lees verder ... |
Een blik op de toekomst Verwachtingen op basis van trends Op basis van de analyse van de trends van de afgelopen vijf jaar en de huidige consumenteneisen in 2024, kunnen we enkele voorspellingen doen over welke eisen in de toekomst waarschijnlijk zullen toenemen. Hier zijn de belangrijkste gebieden waarin we verwachten dat de vraag zal groeien. Lees verder ... |
Consumentenwensen (2) Wat zoekt de consument bij badkamerproducten Over de afgelopen vijf jaar zien we duidelijke verschuivingen in de eisen die consumenten stellen aan nieuwe badkamerproducten en -accessoires. Eén van de vragen in het Qudata-onderzoek naar de customer journey van kopers van badkamerproducten is welke eisen zij stellen aan deze producten. De responses weerspiegelen veranderende prioriteiten en voorkeuren, variërend van prijs en kwaliteit tot design en duurzaamheid. Hier is een gedetailleerde analyse van de belangrijkste bevindingen: Lees verder ... |
Burgbad Sys30-serie De Sys30-serie van burgbad biedt tal van kleuren, vormen, modules en elementen voor een gepersonaliseerde badkamer, met maatwerk als uitgangspunt. Voor maatwerk wastafels biedt burgbad keuze uit keram... Lees verder ... |
Nieuwe trendy kleuren Primabad Fumed Oak A98 en Honey Oak M12 zijn de twee nieuwe trendy kleuren van de Primabad badmeubelen. Fumed Oak is een houtstructuur met een gevoel van massief hout. De houtstructuur is fijn belijnd en heeft... Lees verder ... |
Nieuw lakprocedé Dansani meubelen Dansani introduceert een compleet nieuw procedé voor het lakken van hun meubelen met geïntegreerde greeplijst. Ieder Dansani Luna badmeubel met geïntegreerde greeplijst kan naar wens worden voorzien v... Lees verder ... |
Nieuwe trendkleuren Villeroy & Boch Villeroy & Boch heeft het assortiment uitgebreid met drie nieuwe kleuren: de beige tint ‘Almond’, het grijsgroene ‘Morning Green’ en diepzwart ‘Pure Black’. De nieuwe kleuren sluiten aan bij de huidig... Lees verder ... |
Duravit Artisan Lines programma Bij het Artisan Lines programma van Duravit ontmoet vakmanschap hoogwaardige materialen en een onderscheidend design van designgrootheden als Philippe Starck, Christian Werner en Antonio Bullo. Eerder... Lees verder ... |