Omzet en winst Intergamma stijgt
 
De consumentenomzet van Intergamma steeg in 2017 met 1,4% tot 1.693 miljoen in vergelijking met een jaar eerder. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat steeg met 9% tot 131 miljoen euro. De resultaten werden voornamelijk gedreven door een hogere online omzet en een verbeterde inkooppositie.
 
Ook in het komende jaar zal Intergamma verder inzetten op haar groeistrategie door het verbeteren van positionering van de winkelformules, e-commerce en het assortiment.
Harm-Jan Stoter, algemeen directeur Intergamma: “We kijken terug op een sterk jaar. De omzet is voor de vierde keer op rij gestegen. We merken dat de Nederlandse consument meer uitgeeft door de aantrekkende huizenmarkt en economie. Door onze omnichannelstrategie is onze online omzet in 2017 met de helft toegenomen tot 94 miljoen euro. Voor onze winkelformules Gamma en Karwei hebben we nieuwe winkelconcepten ontwikkeld en getest. Beide formules krijgen hierdoor meer een eigen karakter. Zo zal Karwei zich meer richten op woningdecoratie en Gamma op grote bouwklussen. Klanten zijn enthousiast over de winkelconcepten en de omzet van de pilotwinkels laat een positieve ontwikkeling zien. Daarnaast hebben we stevig ingezet op assortimentsoptimalisatie waarbij een scherpe keuze is gemaakt in productgroepen binnen de verschillende formules. Tegelijkertijd heeft Intergamma flinke stappen gezet in het optimaliseren van haar inkoopkanaal waardoor het onderliggende resultaat sterk is verbeterd. We blijven ons inzetten op onze groeistrategie die ervoor moet zorgen dat Intergamma de beste omnichannelretailer van de Benelux wordt. Met de recente overname van onze grootste franchisenemer Van Neerbos Groep kunnen we die strategie versneld uitvoeren.”    
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google