'Eind volgend jaar voor iedereen verkrijgbaar'
 
Repair Care Home introduceert Eazyfix
Als het om houtreparatie gaat, wordt de doe-het-zelfmarkt al sinds jaar en dag gedomineerd door één of hooguit enkele merken. Maar die tijd is voorbij. Althans, als het aan Repair Care Home ligt. Dit dochterbedrijf van Repair Care, producent van houtreparatie-producten voor de professionele markt, lanceert met Eazyfix een nieuwe productlijn speciaal voor de doe-het-zelver. Vakblad KWM. zocht Robert-Jan Corporaal, algemeen directeur van Repair Care Home, op in Waalwijk en liet hem vertellen waarom Eazyfix de markt gaat veroveren.
 
“Tot twee jaar geleden was Repair Care volledig gefocust op de professionele markt. Tegelijkertijd wisten we wel hoe interessant de particuliere markt is. De consument ontbreekt het vaak aan kennis, ze weten niet dat kozijnen met houtrot eenvoudig te repareren zijn, als je maar het juiste product hebt. Plus de kunststof kozijnen markt probeert heel actief consumenten te overtuigen voor ‘onderhoudsvrij kunststof’ te kiezen. Dat dat een hoop geld kost en bovendien lelijk is, zeggen ze er niet bij. Nederland is gelukkig een houtlievend land, hier wordt een kunststof kozijn nog niet zoals in andere landen als een upgrade gezien. Afijn, onze ervaring is dat kozijnen vervangen in 95% van de gevallen niet nodig is. Met Repair Care Home willen we ook de consumenten overtuigen: niet vervangen, maar repareren.”

En dat kan de consument met Eazyfix dus eenvoudig zelf?
“Zeker. Met Eazyfix doe je dat voortaan gewoon zelf. En iemand met twee linkerhanden kan ook via ons (Repair Care professional leidt honderden specialisten per jaar op) iemand inschakelen. Dan wordt ons professionele product ingezet. Het product Eazyfix is echt volledig bedoeld voor doehetzelvers. Natuurlijk heb ik niet de illusie dat ik onhandige mensen handig ga maken. Maar iedereen die een beetje handig is, kan bij ons een product krijgen dat goed te verwerken is, dat goede ondersteuning heeft én lang goed blijft. We bieden een online kluscoach, mensen kunnen filmpjes kijken, waar het hele proces ineens of stap voor stap – verwijderen, voorbehandelen, opvullen, nabewerken - wordt uitgelegd. Het is echt niet heel ingewikkeld, met Eazyfix kan een kind de was doen.”

Robert-Jan geeft een korte demonstratie. “De pasta en de verharder komen meteen in de juiste verhouding uit de tube. Bij andere producten moet je altijd zelf proberen de juiste verhouding in te schatten, met alle gevolgen van dien. Plus die producten zijn plakkeriger, met als gevolg een minder strak resultaat. Bovendien gaat Eazyfix veel langer mee, is het veel duurzamer dan andere merken.”

Het is best een gewaagde uitspraak, stellen dat jullie product veel beter is dan dat van de bekende grote aanbieders.
“Het is de ambitie van Repair Care Home met Eazyfix dé houtrotspecialist van Nederland te zijn voor de doehetzelver, net als Repair Care dat is in de professionele markt. Vanuit onze achtergrond qua techniek en kennis zouden we dat ook moeten zijn. De werkelijkheid is nu nog anders. Maar Repair Care heeft zich nooit gericht op de dhz-markt. Met Repair Care Home zijn we echt klaar voor deze stap. En ja, de concurrentie mag echt wat verwachten. Wij komen absoluut met de beste kwaliteit, zonder twijfel beter dan die van de huidige aanbieder(s). Elke klusser die ons product heeft getest beaamt dat ook. We hebben veel onderzoek gedaan samen met klussers en zij laten weten: vooral de verwerking van Eazyfix is veel beter. En dat zal de doehetzelver als eerste merken.”

Maar waarom zou de consument ineens overstappen op een nieuw onbekend merk, dat bovendien nog duurder is ook?
“Qua prijs zitten we inderdaad duidelijk boven de bekendste aanbieders. Maar dat mag ook. Wij zijn de echte oplossing. Het kost meer, maar een kozijn vervangen kost nog veel meer. Oké, we kiezen niet de makkelijkste weg. Maar we willen ook niet vergeleken worden met de huidige aanbieders. We hebben werkelijk meer te bieden. Dat gaan we nu uitgebreid communiceren. We zijn verkrijgbaar bij de eerste bouwmarkten, dat geeft feedback. De eerste brochures zijn ontwikkeld. Maar we zetten in eerste instantie met name in op online; onze website, dat moet ook voor offline dé informatiebron worden. Adverteren, google, facebook. We hopen dat consumenten naar ons gaan vragen bij de bouwmarkt. Dat de bouwmarkten geprikkeld worden. Een tweede houtrot reparatie lijn in de winkel zou sowieso geen kwaad kunnen.

Het heeft best lang geduurd voor er een lijn voor de doehetzelver kwam. Wat is daarvoor de reden?
Repair Care heeft de focus op de prof markt. “Binnen Repair Care doen ze niets als ze niet weten dat ze alle andere zaken goed op orde hebben. Eerst moest de prof markt 100% goed in elkaar zitten. In 2016 is Repair Care Home, met speciale aandacht voor juist de consument, gestart met dit opzetten. We hebben – net als bij Repair Care - overal echt goed over nagedacht, zetten nu iets neer wat helemaal klopt. Volledig doordacht. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verdere ontwikkeling, maar de basis is heel goed.”

“We gaan vol enthousiasme en zelfverzekerdheid de markt in. We durven echt te stellen dat Eazyfix beter is dan alles wat er nu aangeboden wordt in de doehetzelfmarkt.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2018 - oktober | Pagina(s) 10
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties